Coloanele sonore sunt una dintre cele mai bune părți ale anime-ului, în special opening-urile și ending-urile . Lansarea recentă a adaptărilor webtoon precum The Tower of God și The God of High School a scos în evidență faptul că artiști K-pop își împrumută vocea pentru muzica anime-urilor, ceea ce era aproape necunoscut până de curând. Dar, odată cu ascensiunea K-pop-ului la începutul anilor 2000 și de irupția sa pe piața internațională, tot mai mulți cântăreți coreeni interpretează temele ultimelor epopei anime, iar acest lucru se potrivește foarte bine, fie că este vorba de o luptă acerbă cu un katana japonez , superputeri sau o scenă romantică…
Iată o scurtă prezentare a diferitelor teme de anime de deschidere și de final cântate de unii dintre artiștii voștri preferați de K-pop:
1. „Slump” – Tower Of God
Muzica de deschidere „Top” și tema de final „Slump” sunt ambele interpretate de Stray Kids , o trupă K-pop formată din opt membri. Stray Kids este o trupă relativ nouă în industria K-pop, debutând în 2017, dar deja făcându-și un nume cu piesa Tower of God. În comparație cu melodia de deschidere, mai optimistă și inspirată de rock, tema finală este mai discretă. Este deosebit de emoționant când este redat spre finalul episodului 12, după o mare revelație și câteva momente de liniște completă. Tranziția dintre scena în care Bam cade și intro-ul sumbru cu solo de chitară și scenele cu celelalte personaje când Félix începe să cânte este deosebit de reușită.
2. „Every Heart” – Inuyasha
Inuyasha este cunoscut pentru temele sale emblematice de deschidere și final, precum „Change the World”, prima melodie de deschidere a seriei, interpretată de trupa japoneză V6, sau „Fukai Mori” de Do As Infinity, a doua melodie de final. Dar o altă melodie care a cucerit inimile tuturor este „Every Heart”, a artistei solo de K-pop BoA . Este a patra melodie de final a anime-ului, care a fost lansată când ea avea doar 15 ani.
BoA este cunoscută drept regina K-pop-ului pentru talentul său extraordinar de dansatoare, multilingvismul și numeroasele realizări ca artistă. Este un nume bine cunoscut în Japonia, fiind prima cântăreață K-pop care a intrat în clasamentul Oricon și prima și singura artistă coreeană care a avut șase albume consecutive pe primul loc în clasamentul Oricon de la debutul său.
3. „Neverland” – OZMA
F.T. Island cântă tema de deschidere a „Neverland” de OZMA, un anime din 2012 bazat pe scenariul nescris al lui Leiji Matsumoto, despre o Pământ acoperit de nisip și călătoria unui vagabond pe nume Sam. Anime-ul este scurt, cu doar șase episoade, adică jumătate din numărul standard de episoade.
F.T. Island, prescurtarea de la Five Treasure Island – „Cinci” pentru cei cinci membri originali – este una dintre primele trupe de rock K-pop care a debutat în anii 2000. Cunoscut pentru vocea puternică a solistului său, grupul a cântat și pentru Shiawa Theory și Toriko.
4. „Brand New Days” – Rilu Rilu Fairilu: Yousei No Door
Această deschidere veselă și dulce din Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door se potrivește perfect cu vocile grupului de fete K-pop Apink . Rilu Rilu Fairilu este o franciză de personaje creată de Sanrio și Sega Sammy Holdings, care a fost adaptată în anime în 2016. Seria urmărește un grup de zâne mici numite Fairilu, care adoră să plece în aventuri și să-și facă noi prieteni. O a doua serie a fost adaptată un an mai târziu, iar a treia s-a încheiat în 2019.
Grupul format din șase membri activează în industria muzicală de 9 ani și este cunoscut pentru estetica sa drăguță, dar, în ultimii ani, s-a diversificat către concepte mai mature. În 2019, grupul a participat la convenția Anime Matsuri din Houston, Texas, pentru a-și prezenta ultima creație.
5. „Change” – Hanasakeru Seishounen
La prima vedere, Hanasakeru Seishounen pare un anime shojo în care protagonista participă la un „joc al căsătoriei” pentru a-și alege viitorul soț, dar există un mister mai mare care se joacă la nivel dramatic și politic. „Change”, piesa de deschidere a anime-ului, este interpretată de J-Min, o cântăreață solo care a lansat acest single la doi ani după debutul său.
Ceea ce este neobișnuit în debutul lui J-Min este că a făcut primii pași în industria muzicală nu în Coreea, ci în Japonia, în 2007. A lansat mai multe coloane sonore pentru seriale coreene, dar abia în 2014 a debutat oficial pe piața internă.
6. „Share The World” – One Piece
Imaginați-vă bucuria și entuziasmul fanilor anime K-pop când s-a anunțat că trupa TVXQ (sau Tohoshinki, cum sunt cunoscuți în Japonia), o trupă formată din cinci membri, va cânta al 10-lea opening al One Piece . Trupa a cântat nu una, ci trei melodii pentru anime: „We Are!”, a 17-a melodie de final „Asu Wa Kuru Kara” și „Share the World”. „Share the World” este de departe cea mai populară melodie a trupei pentru One Piece , amintind de începutul anilor 2000 cu instrumentația și ritmul refrenului. Dar amintește și de vremea când o figurină One Piece era atât de rară încât nici nu se găsea…
TVXQ era extrem de popular la început, dar, din cauza unui proces intentat companiei lor în 2009, trei membri au susținut că contractul lor de 13 ani era prea lung și că profiturile erau distribuite în mod nedrept între membrii trupei. Ca urmare, acești trei membri au părăsit TVXQ pentru a forma un nou grup numit JYJ , în timp ce ceilalți doi au rămas sub numele de TVXQ.
7. „Win” – The God Of High School
The God of High School are doar trei episoade, dar a atras deja multă atenție datorită secvențelor sale uimitoare de luptă. Este palpitant și face inimile tuturor să bată mai repede. Dar finalul este cu totul altă poveste. „Win” are o atmosferă relaxată și degajată, care amintește de un hit de vară, oferind fanilor o pauză plăcută de la acțiunea rapidă a desenului animat.
CIX , trupa care a cântat melodia de final, este una dintre cele mai recente trupe debutante care a intrat pe scena K-pop , dar deja demonstrează cât de talentați sunt cu lansarea acestei melodii de final și cu siguranță vor câștiga popularitate în timp.
8. „Houkiboshi” – Bleach
De cele mai multe ori, temele de deschidere au un impact mai puternic decât temele de final, deoarece sunt menite să impresioneze publicul pentru episodul următor. Melodiile de final completează de obicei episodul cu un sunet mai calm și un tempo mai lent. Dar al treilea final din Bleach , interpretat de Younha, răstoarnă acest status quo. Acest ending are în total 13 versiuni, câte una pentru fiecare echipă din Gotei 13.
Younha este o autoare, compozitoare și interpretă care, la fel ca J-Min, și-a început cariera în Japonia înainte de a debuta în Coreea. A doua artistă, după BoA , care a intrat în Top 20 al albumelor din Oricon Chart, este foarte căutată pentru talentul său de compozitoare și a colaborat cu mai multe grupuri K-pop, precum SHINee’s Jonghyun, Epik High și RM de la BTS. Colaborarea sa cu RM i-a permis să devină prima solistă coreeană care a ajuns în fruntea topului american iTunes.